معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مطرح كرد
خلاقیت معلمان در استفاده از محتواهای آموزشی متنوع در آموزش مجازی
به گزارش خشکشوئی آنلاین معاون آموزش ابتدایی درگردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استانها، مطرح کرد: خلاقیت معلمان در استفاده از محتواهای آموزشی متنوع در آموزش مجازی بروز پیدا کرد.
به گزارش خشکشوئی آنلاین به نقل از ایسنا و بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استانها با تبریک عید مبعث، اظهار نمود: بعثت برمبنای نص صریح قرآن بهترین راهبرد تربیتی را برای ما معرفی کرده است.
وی با اشاره به چالش های آموزش مجازی و راهکارهای جبران افت یادگیری در دوره ابتدایی، اضافه کرد: دوران کرونا تهدیدها و فرصت هایی را به همراه داشته که همچون فرصت های آن؛ ارتقای مهارت فناوری معلمان و تهیه و تدوین منابع متنوع یادگیری در بستر فناوری است.
حکیم زاده عنوان کرد: با آموزش مجازی دیوار انحصار در تولید محتوای آموزشی شکسته شد و خلاقیت معلمان در استفاده از محتواهای آموزشی متنوع بروز و ظهور پیدا کرد.
معاون آموزش ابتدایی با اعلان اینکه خانواده ها مشارکت های بسیار خوبی داشتند، اظهار داشت: تعطیلی مدارس موجب شد تا ارزش های کار معلمان و مدارس آشکار شود و نشان دهد این باور که فناوری می تواند جای معلم و مدرسه را بگیرد، بسیار اشتباه است.
حکیم زاده ارزشیابی موثر در فضای مجازی را چالش بزرگی دانست و اظهار داشت: در دوران کرونا افت پنهان در یادگیری داشتیم و شکاف بین فرصت های یادگیری آشکارتر شد. تا پیش از کرونا، دانش آموزان در کلاس درس و مدرسه آموزش می دیدند اما با آموزش مجازی تعدادی از دانش آموزان به خاطر عدم دسترسی به موبایل و یا تبلت و کامپیوتر محروم شدند.
وی با اشاره به پژوهش های بین المللی و نقش های جهانی آموزش حضوری و غیرحضوری، اظهار نمود: با شیوع ویروس کرونا و استفاده ازآموزش مجازی، معلمان در برخورد با آموزش مجازی چهار گروه؛ معلم معتقد به آموزش مجازی، معلم دارای نگرش مثبت به آموزش اما همراه با نگرانی، معلمان بی تفاوت و معلمان آماده و خوش بین به یادگیری در فضای مجازی می باشند.
معاون آموزش ابتدایی با اشاره به راهکارهای افت یادگیری، اظهار داشت: تغییر در روند کاری مدرسه، تغییر در تقویم سالانه مدارس، آموزش و توانمندسازی معلمان و استفاده ازمشارکت و همراهی خیرین همچون راهکارهایی است که درنظام های آموزشی نوین به کارگرفته شده است.
معاون آموزش ابتدایی با اشاره به تغییرات اجتناب ناپذیر در دوران پسا کرونا، اظهار نمود: یادگیری می تواند در هر مکانی انجام بگیرد و آموزش فناوری برای معلمان در اولویت خواهد بود. از دیگر تغییرات اجتناب ناپذیر اجتماعی شدن در زمینه های آنلاین، تغییر در روش های یادگیری و تغییر در نقش معلمان و خانواده ها خواهد بود.
منبع: laundrybox.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب