مدیركل اتباع وزارت كشور اعلام كرد
نحوه ثبت نام و گرفتن کارت آمایش شانزدهم
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با تاکید بر این که اجرای طرح آمایش مرحله شانزدهم بوسیله فراخوان سرپرست خانوارهایی که مشمول شرکت در طرح می باشند بصورت استانی انجام می شود، در عین حال اظهار داشت: مشکلی در ارائه خدمات بانکی برای اتباع دارای مدارک معتبر وجود ندارد.
مهدی محمودی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح روند ثبت نام اتباع برای گرفتن کارت امایش اظهار داشت: اجرای طرح آمایش شانزدهم بوسیله فراخوان سرپرست خانوارهایی که مشمول شرکت در طرح می باشند بوسیله ارسال پیام کوتاه و یا بصورت تلفنی و همین طور اطلاع رسانی توسط مسئولان ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانها بوسیله رسانه های جمعی بصورت استانی انجام می شود همین طور گرفتن نوبت بوسیله سامانه یکپارچه اتباع و مهاجرین خارجی (سیام) با مراجعه تبعه به دفتر خدمات مربوطه امکان پذیر است.
وی ادامه داد: با مراجعه فرد تبعه به دفتر خدمات مربوطه، اطلاعات آنان همچون تحصیلات، آدرس محل سکونت، شماره تماس و... بروزرسانی خواهد شد و در نهایت با گرفتن هزینه های مربوطه و اسناد و مدارک مربوطه از تبعه، کارت مرحله قبل گرفتن و کارت مرحله جدید صادر و تحویل داده خواهد شد.
وی درباره روند درخواست تمدید گذرنامه های خانواری اتباع نیز اظهار داشت: در اجرای دستور مقام عالی وزارت موضوع تمدید روادید اتباع افغانی گروه گذرنامه خانواری به مدت یکسال و در اجرای مصوبات دبیرخانه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی اقدام شد؛ دارندگان گذرنامه خانواری از تاریخ ۲۵ بهمن ماه سال ۱۳۹۹ تا تاریخ ۲۰ خردادماه سال ۱۴۰۰ با مراجعه به دفتر خدمات مربوطه و ارائه گذرنامه، توانستند نسبت به تمدید روادید خود اقدام نمایند.
مدیرکل امور اتباع وزارت کشور در پاسخ به سوالی در خصوص این که آیا آمایش برای اتباع فاقد سند هویتی در آخرین مرحله آمایش انجام خواهد شد؟ اظهار داشت: بمنظور تکمیل پرونده های هویت سرپرست و کلیه اعضای خانوار، لازم است اتباع نسبت به ارائه تذکره یا برگ تثبیت هویت یا گذرنامه سفید منقضی شده یا نکاحنامه صادره توسط سفارت افغانستان جهت احراز هویت واقعی خود اقدام نمایند و در غیر این صورت چنانچه موفق به گرفتن مدارک مذکور نشده اند نسبت به ارائه فرم پیش ثبت نام در سایت سفارت افغانستان اقدام نمایند.
محمودی درباره ارائه خدمات بانکی و سیمکارت تلفن همراه به اتباع خارجی در کشور اظهار داشت: مشکلی در ارائه خدمات بانکی برای اتباع دارای مدارک معتبر وجود ندارد. باتوجه به عدم تکمیل مدارک لازم مورد نیاز دستگاههای خدمات رسان همچون بانکها، مشکلاتی در ارائه خدمات به وجود آمده بود که اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ با بیان مدارک معتبر برای ارائه خدمات بانکی و دریافت سیمکارت و... به دستگاههای ذیربط همچون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت ارتباطات و دیگر دستگاههای ذیربط جهت ارائه خدمات مربوطه ارسال شد. در صورت داشتن مدارک مذکور و تکمیل مدارک مورد نظر دستگاه ارائه دهنده خدمات؛ اتباع دارنده مدارک معتبر می توانند از خدمات مربوطه استفاده کنند. بعنوان مثال، ارائه مدارک لازم برای دریافت شناسه شهاب برای اتباع خارجی همانند ایرانیان الزامی است و در صورت دریافت این شناسه آنها می توانند از خدمات بانکی استفاده کنند.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب