شعیبی عنوان كرد؛

تست کارایی ضدآفتاب با آینه های UV ترفند تبلیغاتی است

تست کارایی ضدآفتاب با آینه های UV ترفند تبلیغاتی است به گزارش خشکشوئی آنلاین، رئیس لابراتوار کنترل فرآورده های آرایشی و بهداشتی، در مورد تست کارایی ضدآفتاب با آینه های UV اظهار داشت: از نظر علمی طرح چنین مواردی بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و سبب سردرگمی و نگرانی مردم می شود.


به گزارش خشکشوئی آنلاین به نقل از مهر، شهرام شعیبی اظهار نمود: آینه های UV محدوده کوچکی از اشعه UVA را در بازه های ۳۲۰ تا ۴۰۰ میلیمتری به صورت می تابانند؛ ازاین رو فقط ضد آفتاب های حاوی UVA در این تست موفق می شوند و ضدآفتاب های حاوی UVB که در طول موج ۲۸۰ تا ۳۲۰ میلیمتری منتشر می شوند از جانب این آینه ها پوشش داده نمی شوند. وی ادامه داد: این آینه ها از طیف UVA، تست های مضر را به پوست نمی تابانند و بخشی را که تاثیر کمتری دارد، منتشر می کنند؛ چونکه در غیر این صورت این آینه ها می توانند سبب صدمه های جدی به پوست شوند در نتیجه این آینه ها UV طول موج های پایین مضر که در حوزه تاثیر کرم های ضدآفتاب هستند را پوشش می دهند. به قول رئیس لابراتوار کنترل فرآورده های آرایشی و بهداشتی لابراتوار مرجع سازمان غذا و دارو، این آینه ها فقط ضدآفتاب هایی که در فرمولاسیون آنها از مواد شیمیایی استفاده شده است زیر پوشش قرار می دهند و فقط ضدآفتاب های فوق اشعه UV را جذب می کنند و چون در ساخت ضدآفتاب های فیزیکی از زینک یا تیتانیوم که نور UV را انعکاس می دهند، استفاده شده است؛ پس در این تست کارایی ندارد. وی تصریح کرد: این آینه ها نمی توانند تست مناسبی برای کارایی و اثربخشی ضدآفتاب ها باشند، چونکه اگر قرار باشد فقط نوع خاصی از ضدآفتاب را شناسایی می کنند، بیشتر سبب سردرگمی و نگرانی مصرف کننده ها می شوند و با عنایت به دقت عمل پایین این آینه ها بیشتر بعنوان روش های تبلیغاتی از آنها استفاده می شود.


منبع:

1403/05/16
10:50:12
0.0 / 5
247
تگهای خبر: اتو , بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
خشک شوئی آنلاین

laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین