هشدار محققان انگلیسی؛

هوای گرم بر رشد جنین اثرگذار می باشد

هوای گرم بر رشد جنین اثرگذار می باشد به گزارش خشکشوئی آنلاین، تحقیقات جدید نشان داده است هوای گرم می تواند علاوه بر این که آزاردهنده باشد، بر رشد نوزاد قبل و پس از تولد تاثیر بگذارد.



به گزارش خشکشوئی آنلاین به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان دریافتند با افزایش میانگین استرس گرمایی روزانه مادران آبستن در سه ماهه اول بارداری، احتمال تولد نوزادان با وزن کم بیشتر است.
علاوه بر این، نتایج نشان داد که نوزادان درحال رشدی که به صورت مداوم در معرض استرس گرمایی قرار می گیرند، رشدشان می تواند متوقف شود.
به گفته محققان، در سن ۱ سالگی، نوزادانی که به صورت منظم در معرض دمای متوسط ۳۰ درجه سانتیگراد قرار می گیرند، نسبت به نوزادانی که در معرض میانگین دمای ۲۵ درجه قرار می گیرند، نسبت به قد و سن خود وزن کمتری دارند.
دکتر «آنا بونل»، محقق ارشد و استادیار دانشگاه لندن، اظهار داشت: «این یافته ها بر مبنای شواهد قبلی استوار است که نشان داده است سه ماهه اول زمان صدمه پذیری در مقابل قرار گرفتن در معرض گرما است و مهم می باشد که ما حالا در نظر بگیریم که چه عواملی امکان دارد در این رابطه مؤثر باشند».
بونل اضافه کرد: «این احتمال وجود دارد که استرس گرمایی بر اشتها و مصرف غذا تاثیر بگذارد، و ما همینطور درحال بررسی این مورد هستیم که آیا امکان دارد تأثیرات مستقیمی بر مسیرهای سلولی و التهابی داشته باشد.»
برای این مطالعه، محققان داده های ۶۶۸ نوزاد و مادرانشان را که در کشور آفریقایی گامبیا زندگی می کردند، بین ژانویه ۲۰۱۰ و فوریه ۲۰۱۵ تحلیل و بررسی کردند.
به گفته محققان، در طول این مطالعه، مادران و نوزادان در معرض میانگین کلی دمای نزدیک به ۳۰ درجه قرار گرفتند. گرم ترین روز به ۴۵.۵ درجه و خنک ترین روز به ۲۸ درجه رسید.
بونل اظهار داشت: «ما باید بررسی نماییم که کدام جمعیت ها بیشترین استرس گرمایی را تجربه می کنند و در کجا امکان دارد کاهش رشد ثبت گردد، تا بتوانیم اقدامات مؤثر بهداشت عمومی را توسعه دهیم.»
وی اضافه کرد: «با توجه به این که نرخ جهانی مرگ و میر کودکان به صورت غیرقابل قبولی بالاست و گرمایش سیاره زمین ادامه دارد، این یافته ها باید اقداماتی را برای بهبود سلامت کودکان انجام دهند.»


منبع:

1403/07/21
13:31:44
0.0 / 5
51
تگهای خبر: آب , بهداشت , تجربه , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
خشک شوئی آنلاین

laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین