افزایش اضطراب معلمان در استفاده از فناوری و حضور در فضای مجازی
بگفته رئیس مركز هماهنگی و حوزه وزارتی آموزش و پرورش، پژوهش ها نشان میدهد كه اضطراب معلمان و خانواده ها در استفاده از تكنولوژیهای جدید و حضور در فضای مجازی افزایش یافته است.
به گزارش خشکشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، علی باقرزاده در نشست با مدیران کل آموزش و پرورش استانها با اعلان اینکه اجلاس در هفت محور پیش بینی شده است، اظهار داشت: محور اول تا چهارم را تعیین خط مشی ها و برنامه های در رابطه با آغاز و تداوم آموزش در سال تحصیلی جدید، اجرای سند تحول و بسته های تحولی در زیست بوم جدید، فناوری های یادگیری در زیست بوم جدید، روش های پشتیبانی از معلمان دانش آموزان و خانواده ها در زیست بوم جدید برشمرد.
وی اظهار نمود: رویکرد اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش کشور پشتیبانی علمی، نظری و اجرایی بازگشایی مدارس در دوره شیوع ویروس کرونا است.
باقرزاده در ادامه اضافه کرد: پژوهش ها نشان میدهد که از سویی اضطراب معلمان و خانواده ها در استفاده از تکنولوژیهای جدید و از طرف دیگر اشتیاق دانش آموزان جهت استفاده از فناوری و حضور در فضای مجازی افزایش یافته است، پس این احتیاط و علاقه به استفاده از فناوری، شکاف دیجیتالی موجود را تشدید می کند که لازم است حمایت هایی را سازماندهی نماییم که مهارتهای معلمان و خانواده ها را به مهارت های دانش آموزان نزدیک شوند.
رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی آموزش و پرورش پشتیبانی از خانواده ها، راهبری جریان آموزش و کنترل آن، عدالت و برابری فرصت های آموزشی و اقتصاد آموزش و پرورش را از دیگر محورهای اجلاس برشمرد.
بنا بر گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با اشاره به اینکه تمامی مدیران و روسای مناطق آموزش و پرورش باید در این اجلاس حضور داشته باشند، اظهار نمود: هرچند این جلسات به صورت غیرحضوری برگزار می گردد اما تمامی مقررات جلسات حضوری را خواهد داشت همچون رعایت پروتکل های بهداشتی در این جلسات کاملاً لازم است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب