تحقق سامانه یکپارچه مدیریت شهری با رونمایی از سامانه ۱۳۷ پلاس
خشکشوئی آنلاین: سرپرست سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران از تحقق شکل گیری سامانه مدیریت یکپارچه شهری با رونمایی از سامانه 137 پلاس آگاهی داد.
به گزارش خشکشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، رضا ناصری در آیین رونمایی از سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی با عنوان ۱۳۷ پلاس در تشریح جزئیات این سامانه اظهار داشت: در یک پوست اندازی جدید هستیم و با سامانه هایی که حدود ۱۸ سال از قدمت آنها می گذرد امروز ورژن جدیدی از آنها را ارائه کرده ایم.
وی افزود: در سامانه ۱۳۷ پلاس با شناختی که از سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ کسب کرده بودیم دست به راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت شهری زدیم. ما امروز با مردمی سروکار داریم که بخش زیادی از وقت خودرا در فضای مجازی هستند؛ پس ما بعنوان شهرداری که موظف به جلب رضایت شهروندان هستیم این کار را شروع کردیم و امیدواریم در کمترین زمان ممکن طعم واقعی خدمت در سامانه ۱۳۷ پلاس را به کام مردم برسانیم.
سرپرست سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه سامانه ۱۳۷ پلاس به سمت هوشمندسازی حرکت کرده است، اضافه کرد: دغدغه ما در ۱۳۷ پلاس همین حرکت به سمت هوشمند سازی بود که در این راه پنج شعار هوشمندی، پیگیری، چابکی، هدفمندی و مدرن بودن را مدنظر قرار دادیم تا در نهایت منجر به جلب رضایت مندی شهروندان شود.
وی اشاره کرد: هم اکنون امکاناتی به سامانه ۱۳۷ پلاس اضافه شده اما در ابتدای راه هستیم. امروز شهروندان با درگاه یکپارچه ای روبه رو هستند که همه موضوعات خودرا می توانند در آن ثبت کنند و از طرف دیگر سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در تلاش است که با طراحی اپلیکیشن مدیریت شهری را به سرانجام برساند و هم اکنون لینک سامانه ۱۳۷ نیز در "تهران من" قابل دسترس است. سعی کردیم جست وجو میان موضوعات گسترده شهری در سامانه" ۱۳۷ پلاس" ساده تر شود و هم اکنون نیز ۷۰۰ موضوع در این سامانه به ثبت رسیده است. همین طور دیگر نیازی به احراز هویت با شماره تلفن نیست و تنها با یک "کد پیگیری" شهروندان می توانند پیام های خودرا ثبت کنند.
۱۳۷ پلاس در راه بهره گیری از ظرفیت شهروندان در راه تحقق نظارت عمومی
رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران نیز در بخشنامه رونمایی از سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی تحت عنوان ۱۳۷ پلاس با اشاره به اینکه تجربه دو سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ زمینه طراحی سامانه مدیریت شهری را فراهم نموده است، اضافه کرد: اساسا ۱۳۷ پلاس می تواند از ظرفیت شهروندان برای تحقق نظارت عمومی بهره بگیرد.
گودرزی اظهار داشت: دو نیاز شهرداری و شهروندان با رونمایی از این سامانه ادغام می شود. بی شک ما نیاز داریم در نظارت عمومی از ظرفیت گسترده شهروندان استفاده نمائیم و از طرف دیگر شهروندان نیز در درخواست ها، شکایات، گلایه ها، پیشنهاد و انتقاد و تقدیرهای خود احتیاج دارند که بصورت مستقیم و یکپارچه این موارد را با مدیران شهرداری در بین بگذارند پس نیاز بود که برای ادغام این دو نیاز زیرساختی فراهم گردد.
وی افزود: سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ کار خوبی بود که حدود ۱۸ سال پیش انجام شد اما در حین داشتن موارد مثبت زیاد، دوگانگی را نیز به همراه داشت؛ پس بعد از کار کارشناسی و بحث و بررسی نتیجتا سامانه یکپارچه ای طراحی شد تا با سرعت و دقت نسبت به دریافت و ثبت پیام شهروندان و بررسی و در مرحله بعد بازخورد به شهروند اقدام نماید. اتفاق دیگر اضافه شدن این سامانه یکپارچه در فضای مجازی بود که سرعت دریافت و ثبت پیام را بیشتر می کند و بدین سان از همه ظرفیت ها در امتداد رسیدگی به معضلات شهروندان بهره برده باشیم.
منبع: laundrybox.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب