هشدار محققان:

مراقب باشید به کرونای بلندمدت مبتلا نشوید

مراقب باشید به کرونای بلندمدت مبتلا نشوید خشکشوئی آنلاین: یک مطالعه جدید نشان میدهد که تعدادی از افراد ممکنست به این خاطر علایم طولانی کووید را داشته باشند که ویروس کرونا هنوز در بدن آنها فعال است.



به گزارش خشکشوئی آنلاین به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، پژوهشگران دریافتند افرادی که علایم گسترده کووید طولانی دارند دو برابر بیشتر با احتمال وجود پروتئین SARS-CoV-۲ در خون خود که نشان دهنده عفونت مداوم است مواجهند.
محققان گزارش دادند که در مجموع، بالاتر از ۴ نفر از هر ۱۰ بیمار با علایم گوناگون کووید طولانی مدت دارای چنین شواهدی از عفونت مداوم هستند.
«زوئی سوانک»، محقق ارشد و پژوهشگر فوق دکتری در بیمارستان زنان و بریگهام در بوستون، اظهار داشت: «این یافته می تواند راه را برای درمان مؤثر کووید طولانی در بعضی افراد هموار کند.»
سوانک در بیانیه خبری بیمارستان اظهار داشت: «اگر بتوانیم زیرمجموعه ای از افرادی را شناسایی نماییم که به سبب وجود ویروس در بدن، علایم ویروسی مداوم دارند، ممکنست بتوانیم آنها را با داروهای ضد ویروسی درمان نماییم تا علایم آنها را کاهش دهیم.»
برای این مطالعه، پژوهشگران بالاتر از ۱۵۰۰ نمونه خون جمع آوری شده از حدود ۷۰۰ بیمار کرونائی را تحلیل و بررسی کردند.
محققان دریافتند بیمارانی که علایم طولانی مدت کووید را گزارش کردند که بر قلب، ریه ها، مغز و ماهیچه های آنها تأثیر می گذارد، دو برابر بیشتر احتمال دارد که ماه ها بعد از عفونت اولیه هنوز پروتئین های ویروس کرونا در خونشان در گردش باشد.
به گفته پژوهشگران، حدود ۴۳ درصد از افراد دچار علایم طولانی کووید که حداقل سه سیستم اصلی بدن را تحت تأثیر قرار می دهند، از نظر وجود این پروتئین های ویروسی مثبت بودند، در صورتیکه تنها ۲۱ درصد از افراد بدون علایم طولانی کووید دارای این پروتئین ها بودند.
با این حال، پژوهشگران خاطرنشان کردند که بالاتر از نیمی از بیماران دچار کووید طولانی مدت عفونت مداوم ندارند.
«دیوید والت»، یکی از پژوهشگران تیم مطالعه، اظهار داشت: «این یافته نشان میدهد که احیانا بالاتر از یک علت عامل بروز کووید طولانی است. بعنوان مثال، یکی دیگر از دلیلهای احتمالی علایم طولانی کووید می تواند این باشد که ویروس به سیستم ایمنی لطمه می رساند و موجب می شود که بعد از پاکسازی ویروس، اختلال عملکرد سیستم ایمنی ادامه یابد.»
به گفته پژوهشگران، این تصور که ویروس می تواند در بدن باقی بماند و همچنان علایم بوجود آورد، منحصر به کووید نیست.
سوانک با اشاره به ویروس های ابولا و زیکا به عنوان نمونه اظهار داشت: «ویروس های دیگر نیز با سندرم های بعد از بیماری مرتبط هستند.»
محققان حالا درحال انجام مطالعات بعدی برای درک بهتر این که آیا عفونت مداوم موجب علایم طولانی کووید در بعضی افراد می شود یا خیر، هستند.


منبع:

1403/07/25
09:24:25
0.0 / 5
28
تگهای خبر: بیماری , درمان , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
خشک شوئی آنلاین

laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین